nutizie

Cù l'avvicinamentu di a Festa di Primavera, e ciliegie sò abbundanti in u mercatu. Certi internauti anu dichjaratu ch'elli anu avutu nausea, mal di stomacu è diarrea dopu avè cunsumatu una grande quantità di ciliegie. Altri anu dichjaratu chì manghjà troppu ciliegie pò purtà à l'avvelenamentu da ferru è l'avvelenamentu da cianuru. Hè sempre sicuru di manghjà ciliegie ?

车厘子

Manghjà una grande quantità di ciliegie in una volta pò facilmente purtà à l'indigestione.

Recentemente, un internauta hà publicatu chì dopu avè manghjatu trè ciotole di ciliegie, anu avutu diarrea è vomitu. Wang Lingyu, medicu capu assuciatu di gastroenterologia à u Terzu Ospedale Affiliatu di l'Università Medica Cinese di Zhejiang (Ospedale Zhongshan di Zhejiang), hà dichjaratu chì e ciliegie sò ricche di fibre è ùn sò micca faciuli da digerisce. In particulare per e persone cun milza è stomacu debuli, cunsumà troppu ciliegie à tempu pò facilmente purtà à sintomi simili à a gastroenterite, cum'è vomitu è ​​diarrea. Se e ciliegie ùn sò micca fresche o ammuffite, ponu causà gastroenterite acuta in u cunsumadore.

E ciliegie anu una natura calda, dunque e persone cun una custituzione umida-calda ùn devenu micca manghjà ne troppu, postu chì pò purtà à sintomi di eccessu di calore cum'è bocca secca, gola secca, ulcere orali è stitichezza.

Manghjà ciliegie cù moderazione ùn porta micca à l'avvelenamentu da ferru.

L'avvelenamentu da ferru hè causatu da un'ingestione eccessiva di ferru. I dati mostranu chì l'avvelenamentu acutu da ferru pò accade quandu a quantità di ferru ingerita righjunghje o supera i 20 milligrammi per chilogrammu di pesu corpurale. Per un adultu chì pesa 60 chilogrammi, questu seria circa 1200 milligrammi di ferru.

Tuttavia, u cuntenutu di ferru in e ciliegie hè solu 0,36 milligrammi per 100 grammi. Per ghjunghje à a quantità chì puderia causà avvelenamentu da ferru, un adultu chì pesa 60 chilogrammi averebbe bisognu di cunsumà circa 333 chilogrammi di ciliegie, ciò chì hè impussibile per una persona nurmale di manghjà in una volta.

Hè da nutà chì u cuntenutu di ferru in u cavulu cinese, chì manghjemu spessu, hè di 0,8 milligrammi per 100 grammi. Dunque, se qualchissia hè preoccupatu per l'avvelenamentu da ferru per via di u cunsumu di ciliegie, ùn si deve micca ancu evità di manghjà u cavulu cinese?

Manghjà ciliegie pò purtà à l'avvelenamentu da cianuru?

I sintomi di l'avvelenamentu acutu da cianuru in l'omu includenu vomitu, nausea, mal di testa, vertigini, bradicardia, convulsioni, insufficienza respiratoria è infine a morte. Per esempiu, a dosa letale di cianuru di potassiu varieghja da 50 à 250 milligrammi, chì hè paragunabile à a dosa letale di arsenicu.

I cianuri in e piante esistenu di solitu in forma di cianuri. I graneddi di parechje piante di a famiglia di e Rosaceae, cum'è e pesche, e ciliegie, l'albicocche è e prugne, cuntenenu cianuri, è in effetti, ancu i graneddi di e ciliegie cuntenenu cianuri. Tuttavia, a polpa di sti frutti ùn cuntene micca cianuri.

I cianuri stessi ùn sò micca tossichi. Hè solu quandu a struttura cellulare di a pianta hè distrutta chì a β-glucosidasi in e piante cianogeniche pò idrolizà i cianuri per pruduce cianuru d'idrogenu tossicu.

U cuntenutu di cianuru in ogni grammu di noccioli di ciliegia, quandu hè cunvertitu in cianuru d'idrogenu, hè solu decine di microgrammi. In generale, a ghjente ùn cunsuma micca intenzionalmente noccioli di ciliegia, dunque hè assai raru chì i noccioli di ciliegia avveleninu e persone.

A dosa di cianuru d'idrogenu chì provoca avvelenamentu in l'omu hè di circa 2 milligrammi per chilogramu di pesu corpurale. L'affermazione nant'à Internet chì cunsumà una piccula quantità di ciliegie pò purtà à avvelenamentu hè in realtà abbastanza impratica.

Gudite e ciliegie cù tranquillità, ma evitate di manghjà i noccioli.

Prima di tuttu, i cianuri stessi ùn sò micca tossichi, è hè u cianuru d'idrogenu chì pò causà avvelenamentu acutu in l'omu. I cianuri in e ciliegie sò tutti situati in i noccioli, chì sò generalmente difficiuli da morde o masticà per e persone, è dunque micca cunsumati.

 

车厘子2

Sicondariamente, i cianuri ponu esse facilmente eliminati. Siccomu i cianuri sò instabili à u calore, u riscaldamentu cumpletu hè u modu u più efficace per eliminalli. Studi anu dimustratu chì l'ebullizione pò eliminà più di u 90% di i cianuri. Attualmente, a raccomandazione internaziunale hè di evità di cunsumà questi alimenti chì cuntenenu cianuru crudi.

Per i cunsumatori, u metudu u più simplice hè di evità di manghjà i noccioli di i frutti. À menu chì ùn si masticanu deliberatamente i noccioli, a pussibilità d'avvelenamentu da cianuru per via di u manghjà di frutti hè praticamente inesistente.


Data di publicazione: 20 di ghjennaghju di u 2025